2009.
augusztusában vásároltam meg az autót, elõtte
sokat megnéztünk autószerelésben jártas ismerõssel.
Láttunk és észrevettünk hibákat - de közel
sem mindent-,
a próbauton semmi extra elrettentõ hibát
nem produkált.
Egyedül a motortérben láttam a termosztátháznál
vízfolyást. Amikor kifizettem a vételárat, a tulaj
el is tûnt... :)

Irány a kút, tankoltam egy kis víz bele, olajszint ellenõrzés
után irány haza. Az autópályán 80km/h-tól
úgy
búgott benne valami, mint
egy felszálló vadászgép. Kis gödör..nagy
kopp: a futómû is jó..! Haza sem mentem, egybõl a szerelõnél
raktam le. Tömítéskészlet csere ! szíjak, görgõk.
A termosztát házat 4 csavar fogja le a hengerfejre, egy bele szakadt,
egyben nincs menet.
Megcsináltuk. Kanyarstabilizátor-szilent
tartó vasa eltörött, de nem ez lett az elsõ meglepi: a
vezérlés védõburkolata a csavar eltávolítása
nélkül kijött 2 darabban... A nyomatékkitámasztó
kér csavar - ami a hengerfejben van - kiszakadt, ezt menetragasztóval
javítottuk, de nem tartott sokáig, fel kellet fúrni és
nagyobb menet került bele.

A morgás analizálása miatt két szerelõnél
voltam: egyik szerint a difi, kicseréltük...hát nem az volt!
A másik szerint kerékcsapágy, õ nyert: mind a négy
cserés volt.
A futómû kopogás hát szerelõk
szerint kormánymû cseréltük nem nyert. Rázópadon
a sokadik próba után alsó gömbfej lengõkar csere
is aktuálissá vált, de végre a
kopogás
megszûnt.
Ekkor jött a kuplungcsere...

A motor egy külön történet. Semmi baja nem volt, csak én
akartam új tömítést, síkba húzatni a hengerfejet,
de
rossz ötlet volt, onnantól kezdõdött a szívás.
Új csavarok, spéci fém hengerfejtömítés.
A szerelõ az új csavarokra nem tette át az alátéteket,
így amikor meghajtottam jól, felnyomta a vizet, és folyt
is utána.
Hengerfejezés újra, gyári tömítés
+ Reinz alátéteket hajtottam egy hétig...

Megszólalt a fõtengely csapágy... Hajtottam, míg meg
nem szorult. Jöhetett egy másik felújított blokk, csapágyakkal
és olajpumpával..megint új tömítésekkel.
Aztán füstölni kezdett turbó...de jó, meghalt!
Kapott nagyobbat a Garrett T25 helyett: T3/T4 hibrid! Persze gyári ECU
beállításokkal semmi sem jó, hiába került
be nagyobb injecor is. Egyik ismerõs írt chipet, no komment.

Szerencsémre Kornél
barátom elvállalta egy kis rábeszélés után
a MegaSquirt és a Prosport WBO beépítést. Bár
szinte minden szerelésnél segítettem, de ennél nem
voltam ott. Mindig informált, hogy állnak Gergõvel, mi kell
bele, mit kell még megoldani. Az esküvõmre kész lett!
Rá sem ismertem: adig nem tapasztalt erõvel stabilan rángatás
és köhintés nélkül üzemelt mindenféle
téren! Tudtam, hogy jó lesz, de ennyire?

Persze
nem volt minden felhõtlen: az esküvõ hetén az egyik
gyorsításnál a gyári hengerfejtömítés
megadta magát..Ismét segítettek, hajnali 2-kor el is készült
fém hengerfejtömítéssel. Azóta kapott Havassy
sport vezérmûtengelyeket és fokoló kerekeket, új
Walbro nagyteljesítményû AC-t is. Már csak a motorteret
kell rendbe rakni: kábelek csövek...
