Dedra HF 2.0 8V turbo
Hozzászólnék...

2009. augusztusában vásároltam meg az autót, elõtte sokat megnéztünk autószerelésben jártas ismerõssel. Láttunk és észrevettünk hibákat - de közel sem mindent-,
a próbauton semmi extra elrettentõ hibát nem produkált.
Egyedül a motortérben láttam a termosztátháznál vízfolyást. Amikor kifizettem a vételárat, a tulaj el is tûnt... :)



Irány a kút, tankoltam egy kis víz bele, olajszint ellenõrzés után irány haza. Az autópályán 80km/h-tól
úgy búgott benne valami, mint egy felszálló vadászgép. Kis gödör..nagy kopp: a futómû is jó..! Haza sem mentem, egybõl a szerelõnél raktam le. Tömítéskészlet csere ! szíjak, görgõk. A termosztát házat 4 csavar fogja le a hengerfejre, egy bele szakadt, egyben nincs menet.
Megcsináltuk. Kanyarstabilizátor-szilent tartó vasa eltörött, de nem ez lett az elsõ meglepi: a vezérlés védõburkolata a csavar eltávolítása nélkül kijött 2 darabban... A nyomatékkitámasztó kér csavar - ami a hengerfejben van - kiszakadt, ezt menetragasztóval javítottuk, de nem tartott sokáig, fel kellet fúrni és nagyobb menet került bele.



A morgás analizálása miatt két szerelõnél voltam: egyik szerint a difi, kicseréltük...hát nem az volt! A másik szerint kerékcsapágy, õ nyert: mind a négy cserés volt.
A futómû kopogás hát szerelõk szerint kormánymû cseréltük nem nyert. Rázópadon a sokadik próba után alsó gömbfej lengõkar csere is aktuálissá vált, de végre a
kopogás megszûnt.
Ekkor jött a kuplungcsere...



A motor egy külön történet. Semmi baja nem volt, csak én akartam új tömítést, síkba húzatni a hengerfejet, de
rossz ötlet volt, onnantól kezdõdött a szívás. Új csavarok, spéci fém hengerfejtömítés. A szerelõ az új csavarokra nem tette át az alátéteket, így amikor meghajtottam jól, felnyomta a vizet, és folyt is utána.
Hengerfejezés újra, gyári tömítés + Reinz alátéteket hajtottam egy hétig...


Megszólalt a fõtengely csapágy... Hajtottam, míg meg nem szorult. Jöhetett egy másik felújított blokk, csapágyakkal és olajpumpával..megint új tömítésekkel.
Aztán füstölni kezdett turbó...de jó, meghalt! Kapott nagyobbat a Garrett T25 helyett: T3/T4 hibrid! Persze gyári ECU beállításokkal semmi sem jó, hiába került be nagyobb injecor is. Egyik ismerõs írt chipet, no komment.



Szerencsémre Kornél barátom elvállalta egy kis rábeszélés után a MegaSquirt és a Prosport WBO beépítést. Bár szinte minden szerelésnél segítettem, de ennél nem voltam ott. Mindig informált, hogy állnak Gergõvel, mi kell bele, mit kell még megoldani. Az esküvõmre kész lett!
Rá sem ismertem: adig nem tapasztalt erõvel stabilan rángatás és köhintés nélkül üzemelt mindenféle téren! Tudtam, hogy jó lesz, de ennyire?




Persze nem volt minden felhõtlen: az esküvõ hetén az egyik gyorsításnál a gyári hengerfejtömítés megadta magát..Ismét segítettek, hajnali 2-kor el is készült fém hengerfejtömítéssel. Azóta kapott Havassy sport vezérmûtengelyeket és fokoló kerekeket, új Walbro nagyteljesítményû AC-t is. Már csak a motorteret kell rendbe rakni: kábelek csövek...