Passat 32b 1.6 TD
Hozzászólnék...

Jó pár éve, a motoros múltamból adódóan találkoztam egy jó barátommal, akié elõttem volt az autó… Õ 2013-ban vásárolta egy öreg bácsikától, gyári állapotában. Jó alanynak tûnt, viszonylag ránézésre egyben is volt.

Aztán,mint kiderült azért mást takart a festék,mint amit elsõ ránézésre mutatott.Innentõl kezdtem nyomon követni az autó fejlõdését,sokat segítettem a helyreállításban.



2014-ben került hozzám a kocsi, mindenképp egy olyan autót szerettem volna elsõnek, amit ismerek már valamennyire és ez pont ilyen volt. Amikor anno megláttam Józsi barátomnál, nem tetszett, de aztán egyre jobban kezdett bejönni ez a forma. 2014-ben aztán sikeres mûszakit könyvelhettünk el, majd következhetett az építés része… Elsõ volt a futómû és a fék, új mart tárcsák, betétek, hátra bekerült egy FK állítható magasságú gátló, elõre a gólyaláb egyedisége miatt egy ültetõ rugó lett beszerelve, szóval most elõl 14, hátul 13centi mínuszban van az autó, ami mondjuk egy 3-as golfnál sok, de ez az autó gyárilag egy hajó volt. A szilenteket elõzõleg cserélhették, azokat nem bántottam.

A kábelezése is egy katyvasz volt, most sem gyári, de legalább minden mûködik és ki lehet rajta igazodni…



Aztán még azért volt bõven mit hegeszteni… Az összes ajtó sarok, ereszcsatorna, belsõ küszöbök, egy kivételével az összes sárvédõ ív és még sorolhatnám, szóval most rozsdamentes a kasztni. Ha már ki volt hegesztve, kellett valami szokatlan festés, így esett a választásom a Teddy hengeres festésre. Nem nagyon láttam még hasonlót, így kiválasztottam ezt a matt bézs színt és ahogy mások a falat,én úgy az autót hengereltem le.:) Az emberek szerint nagyon jó lett, különleges, jó a felülete, tetszik nekik, pedig mindenki furcsállta elõször.


Idõközben kintrõl sikerült hozni egy donor autót, amiben nagyon kevés valós kilométer volt, abból sok minden át és ki lett mentve, van, ami már bekerült és van, ami még hátra van. Váltó rudazatot már cseréltem, de elõbb utóbb komplett váltót is kell már, önindító is várat magára. Kapott egy ritka barna belsõt, Gti kormányt, bronz üvegeket, Gti koptatót és sok ritkaságot. Na, hát már rozsda nem volt, színe annál inkább, meg is tudott állni és az útról sem esett le egy tempósabb kanyarban, már csak kerék kellett alá. Szereztem négy 14-es lemez felnit, aminek tetszett a mintája, aztán beletoldattam még 2coll szélesítést. Így lett a 6coll széles felnibõl 8coll, amire 185/55-ös gumik mentek, elõre újak, hátra meg két használt, de elõtte még lefújtam õket gyöngyház barnára.

Következett a motor, ami eddig nem túl sok érdekességet rejt. A sokat futott blokk még mindig jól bírja. Hengerfejezéssel kezdõdött a dolog, ekkor lett cserélve vezérmûtengely is szívó dízelére. Kapott új izzító gyertyákat, fel lett újítva az adagoló és a vízpumpa is. Lekerült a kartergáz visszavezetés,és csináltam egy kartergáz szûrõt külön. Csináltam rá egy nagy felületû légszûrõt és 55-ös nyitott kipufogó van jelenleg az autó alatt. Gyári turbóval megy,1.5 báron,kicsit tekergetett adagolóval.