2014-ben
került hozzám a kocsi, mindenképp egy olyan autót
szerettem volna elsõnek, amit ismerek már valamennyire
és ez pont ilyen volt. Amikor anno megláttam Józsi
barátomnál, nem tetszett, de aztán egyre jobban
kezdett bejönni ez a forma. 2014-ben aztán sikeres mûszakit
könyvelhettünk el, majd következhetett az építés
része
Elsõ volt a futómû és
a fék, új mart tárcsák, betétek,
hátra bekerült egy FK állítható
magasságú gátló, elõre a gólyaláb
egyedisége miatt egy ültetõ rugó lett
beszerelve, szóval most elõl 14, hátul 13centi
mínuszban van az autó, ami mondjuk egy 3-as golfnál
sok, de ez az autó gyárilag egy hajó volt.
A szilenteket elõzõleg cserélhették,
azokat nem bántottam.
A kábelezése
is egy katyvasz volt, most sem gyári, de legalább
minden mûködik és ki lehet rajta igazodni
Aztán még azért volt bõven mit hegeszteni
Az összes ajtó sarok, ereszcsatorna, belsõ küszöbök,
egy kivételével az összes sárvédõ
ív és még sorolhatnám, szóval
most rozsdamentes a kasztni. Ha már ki volt hegesztve, kellett
valami szokatlan festés, így esett a választásom
a Teddy hengeres festésre. Nem nagyon láttam még
hasonlót, így kiválasztottam ezt a matt bézs
színt és ahogy mások a falat,én úgy
az autót hengereltem le.:) Az emberek szerint nagyon jó
lett, különleges, jó a felülete, tetszik nekik,
pedig mindenki furcsállta elõször.
Idõközben
kintrõl sikerült hozni egy donor autót, amiben
nagyon kevés valós kilométer volt, abból
sok minden át és ki lett mentve, van, ami már
bekerült és van, ami még hátra van. Váltó
rudazatot már cseréltem, de elõbb utóbb
komplett váltót is kell már, önindító
is várat magára. Kapott egy ritka barna belsõt,
Gti kormányt, bronz üvegeket, Gti koptatót és
sok ritkaságot. Na, hát már rozsda nem volt,
színe annál inkább, meg is tudott állni
és az útról sem esett le egy tempósabb
kanyarban, már csak kerék kellett alá. Szereztem
négy 14-es lemez felnit, aminek tetszett a mintája,
aztán beletoldattam még 2coll szélesítést.
Így lett a 6coll széles felnibõl 8coll, amire
185/55-ös gumik mentek, elõre újak, hátra
meg két használt, de elõtte még lefújtam
õket gyöngyház barnára.
Következett
a motor, ami eddig nem túl sok érdekességet
rejt. A sokat futott blokk még mindig jól bírja.
Hengerfejezéssel kezdõdött a dolog, ekkor lett
cserélve vezérmûtengely is szívó
dízelére. Kapott új izzító gyertyákat,
fel lett újítva az adagoló és a vízpumpa
is. Lekerült a kartergáz visszavezetés,és
csináltam egy kartergáz szûrõt külön.
Csináltam rá egy nagy felületû légszûrõt
és 55-ös nyitott kipufogó van jelenleg az autó
alatt. Gyári turbóval megy,1.5 báron,kicsit
tekergetett adagolóval.
|