Punto GT 1.6 8V turbo
Hozzászólnék...



Az autót 2010-ben vásároltam motorhibásan. Kezdtem letisztítani a kocsit a gyári formára, a "cirkusz" tuningtól megszabdítva. Aztán elkezdõdött az õrület. Miután életre keltettem, hengerfejtömítés csere, gyûrûzés, stb, a gyári IHI turbó nem bírta sokáig. Felkerült egy K04 csiga, gyári motorvezérlõvel, hozzá SEB0 GT2 chip, 1.1 bar turbónyomással. Ekkor vettem fel a kapcsolatot Kornél barátommal, Standalone ECU beszerzése miatt. Igazából az extra funkciók érdekeltek, amiket a Megasquirt nyújtott. Ekkor már Innovate szélessávú lambda szonda volt a kocsiban, így "könnyebb" volt egy fokkal a gyári Motronic kidobása. Hozzá társult a nagyobb intercooler, a saválló 60-as kipufogó rendszer. Egy fejezet nagy vonalakban véget ért.



Sokat értekeztünk, és arra jutottam, hogy az 1600ccm szívó motort turbósítjuk meg, amire több példa is van Magyarországon is, és külföldön is. Szinte minden adott volt. Beszereztem egy Garrett T3-as turbót. Észrevehetõ volt a különbség, a nyomatéktöbblet alsó RPM tartományban szívó üzemben az 1400ccm-hez képest. Tetszett a dolog. Aztán ez a motor valószínûleg mechanikai hiba miatt "eldurrant" programozás közben. 1.2bar nyomás, és a gyári értéktõl minimálisan eltérõ gyújtás nem lehetett az oka, hiszen a kompresszió-viszony is gondosan ki lett számolva.


Semmi gond, jött a következõ motor, ami a mai napig is benne van a kocsiban. Jelenleg 1.4 bar töltõnyomáson és agresszívebb gyújtással üzemel gond nélkül. Nem szegte semmi kedvem, hála Kornélnak.
Közben Prosport Lambda szonda lett beszerelve, a hozzá tartozó analóg mûszerrel, valamin EGT, és egy BOOST óra.



A Westdragrace szeptemberi futamon utcai gumival, 2.46-os 60 lábbal elért eredmény 402m-en: 14.4 @ 159km/h