Az autót 2010-ben vásároltam
motorhibásan. Kezdtem letisztítani a kocsit a gyári formára,
a "cirkusz" tuningtól megszabdítva. Aztán elkezdõdött
az õrület. Miután életre keltettem, hengerfejtömítés
csere, gyûrûzés, stb, a gyári IHI turbó nem bírta
sokáig. Felkerült egy K04 csiga, gyári motorvezérlõvel,
hozzá SEB0 GT2 chip, 1.1 bar turbónyomással. Ekkor vettem
fel a kapcsolatot Kornél barátommal, Standalone ECU beszerzése
miatt. Igazából az extra funkciók érdekeltek, amiket
a Megasquirt nyújtott. Ekkor már Innovate szélessávú
lambda szonda volt a kocsiban, így "könnyebb" volt egy fokkal
a gyári Motronic kidobása. Hozzá társult a nagyobb
intercooler, a saválló 60-as kipufogó rendszer. Egy fejezet
nagy vonalakban véget ért.
Sokat értekeztünk,
és arra jutottam, hogy az 1600ccm szívó motort turbósítjuk
meg, amire több példa is van Magyarországon is, és külföldön
is. Szinte minden adott volt. Beszereztem egy Garrett T3-as turbót. Észrevehetõ
volt a különbség, a nyomatéktöbblet alsó RPM
tartományban szívó üzemben az 1400ccm-hez képest.
Tetszett a dolog. Aztán ez a motor valószínûleg mechanikai
hiba miatt "eldurrant" programozás közben. 1.2bar nyomás,
és a gyári értéktõl minimálisan eltérõ
gyújtás nem lehetett az oka, hiszen a kompresszió-viszony
is gondosan ki lett számolva.
Semmi gond, jött a következõ
motor, ami a mai napig is benne van a kocsiban. Jelenleg 1.4 bar töltõnyomáson
és agresszívebb gyújtással üzemel gond nélkül.
Nem szegte semmi kedvem, hála Kornélnak. Közben Prosport
Lambda szonda lett beszerelve, a hozzá tartozó analóg mûszerrel,
valamin EGT, és egy BOOST óra.
A Westdragrace
szeptemberi futamon utcai gumival, 2.46-os 60 lábbal elért eredmény
402m-en: 14.4 @ 159km/h
|