Punto GT 1.4 8V turbo
Hozzászólnék...



Ez a történet még 2007-ben kezdödött, mikor eljött az elsõ autóm megvásárlásának ideje. Egy Punto GT-be sikerült beülnöm, és ezt nem is kell mondanom, hogy elsõ padlógázra szerelem volt. Azóta autók jöttek, autók mentek, sajnos õ is, de semmilyen más autó nem támasztott bennem ilyen érzéseket. Tudtam, hogy nekem vissza kell ülnöm egy ilyen jószágba. Így jutottunk el 2014. január 11-hez, amikor ismét felkerült a nevem egy GT törzskönyvére. Az autó 1996 óta egy hölgy nevén volt.



Nagyon lelkesen dokumentált minden szervízt, szerelést az autóról, ami igen meglepõ volt számomra. Látszik, hogy szerette az autóját. Mióta nálam van, azóta kicseréltük a vákumcsöveket és kapott egy GReddy lefújószelepet (köszönet az Rteam-nek). A mai napon túlestünk egy sikeres mûszaki vizsgán, így már hozzá lehet nyúlni az autóhoz. Idei évben futómûépítés lesz, és egy kis külsõ esztétika javítás, természetesen a gyönyörû gyári forma megtartásával... :) Az idei évben inkább spórolás lesz, de jövõre a cél kb 200 ló lesz.


*** UPDATE - 2015.08.25

Lassan eltelt egy év, mióta írtam autómról, így eljött az ideje, hogy frissítsek adatlapján. Mûszaki után nekiálltunk az autó reszelésének…

Az autó megkapta a neki járó fix AP Performance sportfutómûvet, amit megígértem neki. Természetesen a kipufogó rendszer se maradhatott gyári, kapott egy 55-ös nyitott rendszert. Itt meg is köszönném Moris és Szilveszter barátomnak a segítséget! Következõ lépés egy Megasquirt2 beszerzése volt. Bár 2015 elejére terveztem, de sikerült már 2014 végén hozzá jutnom. Kranked barátom azonnal felajánlotta, hogy beépíti, hát nem is vacakoltunk sokat. A beépítés igen kalandos véget ért, errõl itt olvashattok.



A hengerfej tömítés is nagyon rossz állapotban volt és a hengerfejen is volt egy repedés a víztér felé. De mi baj lehet? Srácoknak hála sikerült beszereznem egy másik hengerfejet, kapott új tömítést aztán teszi a dolgát mintha muszáj volna!
:)

*** UPDATE - 2016.03.20

A kilométerek teltek múltak, élmények gyarapodtak, de ahogy ez lenni szokott, egy idõ után mindig egy picit több kell. :) Egy vidám estén, amikor 174 lovat mértünk a gyári kis "egynégyesen"- 7500-as fordulaton-, akadt egy kis probléma. Talán a 20 év és a magas fordulatszám, vagy a gyári töltõnyomás megduplázása a kis csigával újra aktuálissá tette a fejlesztést. Kettõ dugó és gyûrû megköszönte, hogy velünk lehetett idáig.



Ha már úgyis szét kellett szedni, kapott egy T3 turbót és melléje járó 305-ös injektorokat. Az autó teljesen más karakterû lett, magas fordulaton nagyon szépen megy, pedig még csak 1 bárt kap. :) Tavasszal beépítésre kerül a front IC és egy kis nyomásemeléssel pajkosítjuk a kicsikét. :)

Imádok minden vele töltött kilométert, imádom, ahogy bánt, imádom, ahogy szeret.
Ezt kevesen érthetik meg, de akik értik, tudják, hogy mirõl beszélek... :)

Peti