Galéria
Punto Sporting 1.9 turbo



Az autó 1997-tõl van nálam, akkor 2 évesen 24.000km volt benne...most 17 év után 152.000 van, ez évi 7-8.000km-t jelent, tehát nem kimondottan volt nagy használatban, inkább mindig is hobby célt szolgált. Kezdetben dB dragra fejlesztettem, ott több versenyt is nyerve 146,2dB-t tudott a Rockford rendszer. A hifiépítést befejezve kezdõdött a teljesítménynövelés, ami több lépcsõben történt:

  • Stage I
    - 1581ccm-es 8 szelepes blokk
    - IHI VL7 turbo
    - Bosh Motronic 2.7
    - PowerOnTheRoad SEB0 GT2 chip, redline @ 7200
    - Walbro benzinpumpa (255L/h)
    - Weber benzinnyomás szabályzó
    - gyári intercooler, olajhûtõ
    - 240ccm-es injectorok
    - gyári BOV


A gyári konfigurációt hamar megunva nagyobb turbót, sportvezérmûtengelyt kapott, és pár egyéb kiegészítõt:

  • Stage II
    - KKK K03S/K04 hybrid turbo
    - Piper 280/258 vezérmûtengely
    - Iveco Daily intercooler rozsdamentes csövezéssel
    - 350ccm-es
    injectorok
    - HKS SSQV BOV
    - 60-as nyitott kipufogórendszer

Ez a konfiguráció sem szolgált sokáig, ismét újabb fejlesztésbe fogtunk, a legnagyobb újítás az írható motorvezérlõ volt, de kapott nagyobb turbót, hengerfej-portolást, durvább vezérmûtengelyt:

  • Stage III
    - Megasquirt 2 V3 írható motorvezérlõ
    - Nagyszelepes hengerfej, portolva
    - 630ccm-es Edelbrock injectorok (3bar-on)
    - Honeywell T3 turbo, Stage II, 360 fokos támcsapágy
    - TurboSmart e-Boost2, utcai és versenyprogram
    - Colombo & Bariani 280/276-os vezérmûtengely
    - 60-as fojtószelep
    - EGT mûszer


A legújabb konfiguráció már merõben más, 1877ccm-es stroker kit-et kapott az autó, amihez kovácsolt dugattyú és hajtókar jár. Ezen kívül szinte minden cserélve lett: Protoxide tûzkarikás hengerfejtömítés, Protoxide M12 grade 12.9 hengerfej tõcsavarok, 300-as vezérmûtengely, stb, stb...

  • Stage IV
    - 1.9L Stroker kit
    - Wössner kovácsolt dugó
    - Eagle I-beam kovácsolt hajtókar
    - Glyco csapágyak
    - 76-os nyitott kipufogórendszer
    - Kevlár kupplung
    - Erõsített motor és váltótartó bakok
    - RTeam szilikoncsövek és sortömítés
    - Protoxide tûzkarikás hengerfejtömítés
    - Protoxide M12-es tõcsavar, grade 12.9
    - Turbosmart Ultra-Gate + screamer pipe
    - Sebességfokozatonkénti turbónyomás szabályozás
    - Redline @ 8200rpm
    - Hybrid Alpha-N + TPSD dual table










  • Stage V
    -
    TD05 turbo
    - Fuel Injector Clinic 1100ccm injector
    - Walbro GSS342 340L/h üzemanyagpumpa
    - Torsen sperr (Slezák)
    - Merev szinter kuplung (Szabyk)
    - Greddy Type RZ lefújószelep



  • Stage VI
    -
    1.9 16V motor
    - Precision GEN2-PT5558 turbo
    - 10.000rpm szeleprugók
    - Schrick wrc szelepek
    - CNC portolt hengerfej
    - Egyedi leömlõ (by Saybor)
    - Egyedi szívósor
    - Egyedi váltó (by Saybor)
    - Dupla tárcsás szinter kuplung
    - Gripper
    lamellás sper
    - HallTrax kipörgésgátló rendszer

A hajtáslánc és a fékek sem kerülhették el a beavatkozást, Powerflex szilenteket és erõsített motortartó bakokat kapott, a megállásról vágott ATE Powerdisc féktárcsák és Ferodo DS Performance betétek gondoskodnak.





A teljesítmény fejlesztése mellett jutott erõ egy carPC beszerelésére is, ami a zene mellett navigációt, ECU logolást és állíthatóságot biztosít, ezen kívül internet elérésre is alkalmas - sok egyéb mellett:

  • Kenwood KDC 7070 fejegység
    carPC: 7"-os érintõképernyõ
    2GB RAM, 1.6GHz iAtom, Verbatim 500GB HDD, távirányító, Microsoft LifeCam HD-5000 fedélzeti kamera
    rendszer: Ubuntu Precise Pangolin és Win7 Ultimate
    programok: iGO8, Sygic, Garmin XT, Tunerstudio,Megalogviewer, XBMC, Xeboo, Centrafuse 4.2, EQ, játékok, stb...:)
    Impact HQ 50.4 erõsítõ
    Rockford Audiophil magas
    MB Quart 16-os mélyközép
    MB Quart 10-es közepek



Fertõszentmiklós, drag:
402m: 12.4s @ 196km/h (60 láb: 2.3s)

Ez a mérés októberi hideg aszfalton, 1.2bar nyomáson történt, tesztüzemben. Cél: 2.0 bar fölötti nyomás