Yamaha TZR 125
Hozzászólnék...

2013.novemberében jutottam hozzá a motorhoz,eléggé hiányos állapotban,de fillérekért.



Szerettem volna egyel magasabb kategóriába lépni motorozás téren, elõzõleg Simsonokat építettem, indultam is pár versenyen, három 2órás versenybõl kettõt megnyertem, egyiken nyolcadik helyet sikerült megkaparintani, majd a tavalyi SPD-n 125 köbcentis kategóriában egy barátom 125köbcentis Mito-jával mentem és egy második helyet sikerült megszerezni.



Innentõl nem volt megállás, az addig utcára készülõ motorból inkább vegyes felhasználásút akartam építeni. Úgy vettem meg, hogy 3éve lejárt a mûszaki,a srác is versenyzett vele elõttem,csak õ gyorsulási versenyeken vett részt inkább. Így hát szétszedtem,és a nulláról lett újraépítve. A blokk az utolsó versenyen széthullott,kilyukadt a dugattyú.

A hengert megperselyeztük, kapott egy új Wössner dugattyút. A fõtengely is fel lett újítva,kapott egy Tkrj hajtókar szettet. Az összes csapágy cserélve Koyora, a szimeringek pedig Proxok lettek. A hengerfej is módosítva lett, csökkent a présrés és más lett az égéstér kialakítása is.



Egy 34mm-eres Keihin karburátor eteti és egy Rsa GP kipufogó volt hozzá. Nem volt gyújtás sem, ezért vettem hozzá egyelõre egy teljesen gyárit. A kuplungba is új rugók kerültek,a lamellák jó állapotúak voltak és a vízpumpát is felújítottam. A vázat darabokra szedtük, a hátsó himba tûgörgõje kuka volt, így az is cserélve lett. A többi görgõvel, csapággyal nem volt probléma szerencsére.


Az elsõ teleszkóp is fel lett újítva, szimering és olaj téren. Kapott egy teljes festést a váz és a kerekek is.

Elõre vágott slick gumi került, hátra pedig Metzeler Raceteck k2. A mûszerfal is kuka volt, így azt is szereztem és a kettõbõl lett egy patika. Hátra üvegszálból csináltam egy egyedi farok idomot, elõre és oldalra is, csak ezeket még le kell majd fényezni.


Tavaly nyár elején festettem le a tankot, sárvédõt és a farok idomot. Aztán persze vettem még bele új akksit, meg fékbetéteket, minden kis apróságot.

Augusztusban elmentünk tesztelni Kakucs-ringre, gyári kipufogóval, mert az RSA elég motorozhatatlannak bizonyult, de a gyári csõ meg a hátsó gyors jobbosba leért és jól pofára estem benne: Pár karc a farok idomon, egy törött kormány, sok-sok por és homok a motor minden egyes részén, meg egy fájós váll lett a vége, de semmi komoly.

Aztán õsszel pár apróság lett még igazítva, de autóvásárlás miatt egy picit háttérbe szorult a dolog. Idén januárba aztán megint elõkerült, bekábeleztük teljesen, világítást meg mindent, csináltam rá egy tervezett kipufogót és készült egy másik hengerfej terv is, ezt még le kell majd gyártani, meg az új kipufogóhoz beállítani a motort.