Régóta tervezgettem már ennek
a kis cikknek a megírását,
most volt rá idõm, nekifogtam. Abban
a szerencsés helyzetben vagyok, hogy minden
nyári szezonra új gumit kellett felraknom,
persze nem a sok megtett km miatt...egy-egy szezonban
max 5-7000km-t tettem meg, ez alatt csontra kopott
gyakorlatilag minden gumi. Nem szoktam gumit füstölni,
inkább a gyorsulások áldozatául
estek... A turbósítás elõt
14-es felni volt az autón, 185/55 R14-ös
gumival.

Az
autóra ekkor új Bridgestone Potenza RE720 került, ami kicsit
csalódást okozott, ugyanis elég hangos volt. Vízen
jól lehetett haladni vele, szárazon pedig kanyarokban lényegesen
jobb volt, mint az elõtte fent lévõ Pirelli P5000. Kopni
az akkor még gyenge teljesítmény miatt nem kopott sokat,
szinte új állapotban váltam meg tõle pár év
használat után. A tyrereview.com felhasználói vélemyénye
alapján az alábbi eredményket kapta (itt a 100% a legjobb):
Bridgestone
Potenza RE720A
turbósításkor már számoltam a fokozott gumikopás
anyagi vonzataival is, ezért választottam a 195/50 R15 méretet;
ebben a választék nagyon nagy volt, viszonylag olcsó árakon.
Az akkori teszteket figyelembe véve vásároltam meg a Goodyear
Eagle F1 GSD3 abroncsait, amit gyakorlatilag 6000km alatt sikerült nullára
koptatni. Nedves úton még jobban tapadt, mint a Bridgestone, és
valahogy olyan érzésem volt ezzel a gumival, mintha az autó
egy sínen menne, brutálisan fogta a kocsit. Lényegesen halkabb
volt, mint a Potenza, viszont gyorsításkor és nyomvályús
úton úgy kóvályogtam vele, mint az a bizonyos dolog
a levegõben. Nagyon tetszett a mintázata, azóta is ez a gumi
szolgál a hátsó kerekeken, gyakorlatilag kopás nélkül.
Szerettem... Adatlapja szerint rosszabb, mint a Potenza, én mégis
jobbnak tartom.
Goodyear
Eagle F1 GSD3A
következõ szezonra Toyo T1-R abroncsokra került a választás,
úgy éreztem, hogy a kóválygó érzés
megszûnt, szárazon is jobb volt a tapadás. Vizes úton
nagy változást nem észleltem, szerintem ezek a gumik már
mind nagyon jók ebben. Halk volt, irányítható volt
az autó, összességében nagyon meg voltam elégedve
vele, talán csak az ára miatt nem tettem ezt fel újra a következõ
szezonban...A tesztek alapján is jobb volt, mint az Eagle, ezért
is választottam akkor ezt...:)
Toyo
Proxes T1RA
Toyo után kedvezõbb ára miatt választottam az Uniroyal
Rainsport 2-t. Nem bántam meg, szenzációs gumi, vizes úton
hihetetlen élmény vele menni, szárazon is rendkívül
jól tapad, egyszóval ez a gumi az, ami kétszer egymás
után felkerült az autóra, annyira tetszett! A tyrereview alapján
is látszik, hogy ebben a méretben a legtöbben ezt a gumit vásárolták
meg újra...nem véletlenül!
Uniroyal
Rainsport 2Nagy
visszaesésnek gondoltam a Zetalinea-t az Uniroyal után, de kellemesen
csalódtam benne. Gyorsan kellett gumi, elérhetõ árban
akkor pedig csak ez a Marangoni volt, így lett ez... Vizes úton
katasztrófa a Rainsport után, szárazon sem akar tapadni,
de egész kiegyensúlyozott gumi, ár/értékben
talán a legjobb volt az Uniroyal után. Kisebb telejsítményû
autóra jó választás lehet..
Marangoni
Zetalinea2014-et
már ismét egy jobb, ha nem a legjobb abronccsal húzom ki,
idén a Yokohama Parada Spec2 került fel. Tesztek alapján nagyon
jónak tûnik (ezért is választottam), de írok
majd errõl is! :)
Yokohama
Parada Spec 2Update:
2014-09-04
A
Parada már egy ideje fent van, és nagyon meglepõdtem azon,
ahogy nedves úton is tapadt. Sok tesztben lehúzták, de én
ennek ellenére úgy érzem, sokkal jobb volt, mint eddig bármilyen
gumi! Szárazon is kiváló, mindenképpen ezt mondanám
a legjobbnak a fenti gumik közül, legalábbis az én autómon.
Ha elkopna, biztos, hogy ilyen lesz fent ismét!
Yokohama
Advan A048 M
Ezt
a gumit kizárólag verseny körülmények között,
szárazon használtam, így nedves tapadásáról
nem tudok semmit. M-es és S-es változatát is használom,
a tapadása hihetetlenül jó mindkettõnek. A gumi nyomását
gyorsulási versenyen 1bar alá szoktam belõni, ezzel is növelve
a tapadási képességét. Profi gumi! Árban jobb,
mint a Toyo 888-a, tudásban pedig majdnem olyan jó.