A 0.5bar-os tesztelés során jött elõ az a probléma,
hogy a felsõbb fordulatszám tartományban (értsd: 5000rpm
felett)nem szívesen forog már a motor, ezt a vezérmûtengely
fokolásával korrigáltuk. Egyelõre a széria
szívó tengely dolgozik az autóban, késõbb talán
majd bekerül egy sportosabb tengely.
Az
elektronikus turbónyomás szabályzó beépítése
lehetõséget nyújt az utcai és a versenyprogram közötti
választásra, utóbbit 1bar-ra lõttük be, a kétféle
nyomás közül egy kapcsolóval lehet választani.
A teljesítmény jelentõsen emelkedett a 0.5bar-hoz mérten
is, elõ is jött az elsõ probléma - bár számításba
volt véve -, hogy kevésnek bizonyult a gyári fék.
A gyári 240mm-es tárcsa helyett beszereltünk egy 257mm-es hûtött
tárcsát és nagyobb féknyerget, így most már
a megállás sem gond.
A
következõ gond az olajjal volt, az 5W40 Total túl hígnak
bizonyult, hangos is volt tõle a motor kicsit. Ezt 10W40 Liqui Moly-ra
cseréltük, így már jóval csendesebb lett. Az
olajcsere után elkezdett kicsit füstölni az autó, na nem
mindig, csak nagyobb gázadások után. Szerencsére nem
a turbóval volt a gond, hanem a kartergázszûrõ dugult
el, így ezt ideiglenesen a szabadba engedjük, a végleges megoldás
egy kartergáz lecsapató lesz.
A
mechanikus problémák javítása után jöhetett
a motorvezérlõ szoftver finomhangolása. A kezdeti 11.5L/100km
vegyes fogyasztás sem egetverõ egy turbós autónál,
de mivel az autó napi használatban van, kicsit sokalltuk. Többszöri
finomítás után jelenleg 6.7L-t fogyaszt el 100km-en vegyes
használatban, amit úgy gondolom még lehet finomítani.
Próba képpen beépítettünk egy nagyobb direkt
szûrõt (Apexi Power Intake), mert arra gyanakodtunk, hogy nem kap
elég levegõt a motor. Ezután már sokkal simábban
járt a motor. A felsõ tartományban is programoztunk kicsit
és a turbónyomást 1.1 bárra emeltük, ami szintén
érezhetõ javulást hozott a korábbi 1bar-hoz képest!
:)
A
következõ projekt egy 60-as kipufogó rendszer építése
lesz, mert a mostani 50-es kevésnek bizonyult, illetve a végdobot
is lecseréljük egy Magnaflow dobra! Ezután szintés programozás
lesz, aztán meglátjuk. Próba képpen 1.3bar-on is ment
az autó, hááát....nagyon megindult! :)