A történet ott kezdõdött, hogy Tibcsi szerett volna kicsit
rendet tenni a motortérben, ezért arra gondolt, hogy olyan légszûrõt
tesz fel, amivel pár csõ feleslegessé válhat, persze
az sem baj, ha több friss levegõ kerül a motorba. Ezért
körbejárta a boltokat, a helyi kínálat - mint mindig
- roppant szerény volt, a tuning boltok valahogy mindig olyan termékeket
tartanak, amiknek semmi köze a tuninghoz... A nagy keresgélés
végén sikerült is találni egy gomba szivacsos légszûrõt,
az eladó srác nagyon dícsérte, még KARBURÁTOROS
autóra is viszik, nem lehet baj, ha mi turbósra tesszük - no
comment! Ennyit a helyi tuning szakértõk gyöngyszemérõl.
Tibcsi persze vonakodott, többször is rákérdezett, biztos
bírja e, de a végén kötélnek állt és
még a parkolóban felapplikálta zsákmányát!
:) Eltépte a HF száját kis melegítés után,
aztán egy halk puffanás után eltûnt a turbónyomás....
A kocsi még hazavánszorgott, mert a nagy forgalomban nem tudott
félreállni, meg már úgyis mindegy....
-
A légszûrõ helyén ennyit találtunk -
Kétségbeesetten
hívott fel Tibcsi és elmesélte, mi történt. Leszedtük
a bemenõ ágat, de ott nyoma sem volt a szivacsnak, csak némi
felrakódás látszott a turbón:
Tovább
keresgéltük, hol lehet a beszívott szivacstörmelék,
de a cooler bemenete felõl sem lehetett sokkal többet látni,
a pillangónál is csak foszlányok voltak:
A
cooler kilépõ ágánál aztán megláttuk,
hogy el van tömõdve a hûtõfelület a szivacs foszlányaitól,
ami persze nagyon odapréselõdött a turbónyomástól,
egykönnyen nem fog kijönni... a csõbõl kézzel kikapartuk
amit tudtunk, azután az egészet szétszerelve kompresszorral
próbáltuk megtisztítani.