|
2016.04.24.
Fertõszentmiklós drag |
|
2016 elsõ versenye
Mindenki nagyon várta már a verseny
napját, hiszen az autók sok fejlesztésen
estek át, egész télen folyt a
tervezés. Moris GT-je kapott egy Cosworth T3-at,
egyedi leömlõt, új cooler csövezést
és egy Walbro 255 üzemanyagpumpát.
A tavalyi szezon alatt sajnos elkopott a vezérmûtengely,
ezért egy gyári szívó
került a helyére. Volt némi hasmagasság
probléma is az autóval, egy elakadáskor
leamortizálódott a lambda szonda, így
azt is cserélni kellett. Stefi autója
is egyedi leömlõt kapott, valamint a Garrett
T2-öt lecseréltük egy IHI VL36-ra.
Át lett építve a hûtõrendszer,
kapott egy 60-as kipufogó rendszert Magnaflow
végdobbal. Peti GT is T3-as turbót kapott
hozzá illõ cooler-el, nagyobb injectorokkal.
IB GTi-je egyelõre gyári állapotban
maradt, Bence TDI-je pedig még darabokban állt.
Kranked gépe szintén új turbót
kapott egyedi leömlõvel, 1100-as injectorokkal
és új cooler csövezéssel.
Tibcsi Lancia-ja új tengelyeket kapott, valamint
végre felkerült a nagy intercooler is.
Ahogy közeledett a verseny napja, úgy
jöttek elõ a kisebb-nagyobb hibák.
Úgy terveztük, hogy a verseny elõtti
napokban mindent kijavítunk Morisnál,
egybekötve egy kis csapatépítõ
tréninggel. :)
Az indulás sem ment egyszerûen
Indulás elõtt elmentünk tankolni,
sikerült Krankednek úgy telerakni az autót,
hogy elkezdett kifolyni a tank tetején - az
AC-ház tömítésénél.
Kisebb aerobik után sikerült a felesleget
elfolyatni, végre elindulhattunk.
csak szép lassan
Megérkezés
után egy jó kis ebéd, aztán
összegyûltünk a parkolóban
programozásra. Közben Tibcsi elvitte
a Lanciát egy kis kipufogó javításra
Bencéhez, mert a hátsó dob
leszakadt. Olajcsere is be volt tervezve, de a
tulaj nem bízta a véletlenre, úgy
meghúzta a leeresztõ csavart, hogy
az nem jött ki a helyérõl.
Közben zajlott Stefi gépének
programozása, LOG alapján sokat
javult az autó, viszont az üzemanyag
térképbõl egybõl látszott,
hogy a félelmünk beigazolódott:
sajnos a gyári pillangó és
vezérmûtengely nem bír el
a többlet levegõvel, 4900-as fordulat
után elkezd esni a teljesítmény,
ami egy gyorsulási versenyen nem igazán
szerencsés dolog.
ez
így nem lesz jó - már készül
a megoldás!
Kranked
autója is több sebbõl vérzett:
a váltórudazat egyik darabjának
lógása miatt nem akarta venni fordulaton
a 3. fokozatot. Ezt a rúd cseréjével
sikerült megoldani, azonban a wastegate beállításával
egész nap küzdöttünk, mégsem
lett teljesen jó. Nem mûködött
a boost kontroller sem, csak fix nyomáson
ment az autó, ami miatt azonban sokszor
betiltott a túl nagy nyomás védelem
miatt. A Lancia sajnos az új vezérmûtengelyekkel
sokkal gyengébb lett (sajnos csak ezt a
tengelyt sikerült beszerezni), küzdött
az ingadozó nyomással is, ezért
Tibi ezt a versenyt már itt feladta. Moris
GT-je talán egyedüliként rendben
volt, egy kis program finomítás
után le is raktuk.
Esti
mese helyett még próbálkoztunk
Kranked autójának WG beállításával,
de nem sikerült, ezért nagyon úgy
nézett ki, hogy neki is kimarad a holnapi
verseny.Ránk is esteledett...IB barátunk
már nagyon szomjas volt, Stefi próbálta
tartani benne a lelket, Moris és Kranked
az aknában küzdöttek még
a forró kipufogóval és a
szûk hellyel - a többiek pedig ezen
rendkívül jól szórakoztak
- illetve szórakoztattak minket! :D Eljött
az a pont este 10 környékén,
ahol a legnyugodtabb emberünknél (Kranked)
is kezdett elszakadni a cérna... Nem segített
a banán alakú megoldás sem!
:D Gyerünk inni - hangzott el valakitõl,
mi meg majd reggel tiszta fejjel még egyszer
megpróbáljuk megcsinálni
Kranked gépét. Irány a szálláshely,
lájtos beszélgetés, iszogatás
- mindneki lenyugodott. IB új társakra
talált, még itallal is megkínálták
a szomszéd garázsban. A verseny
napjának reggelén nem is volt gond
a tiszta fejekkel... :)
Kranked
reggel 8-kor megjelent nálam, kocsi felemel,
wastegate hekkelés. Megtettük amit
tudtunk, végre sikerült vmi értékelhetõ
nyomást kicsikarni a gépbõl,
de messze a jótól. Gyerünk
Csorna, felkeltjük a bandát, induljunk!
Pár km megtétele után Kornél
hív, hogy az alsó coolercsövet
szétnyomta a bilincsnél. Igen jó
mi jöhet még??? Többieket kiküldtük
a versenyre. Természetesen addigra már
nem volt szabad emelõ otthon. Szomszéd
pici aknájában majdnem egy óra
szenvedés után végre sikerült
megoldani.. így elindultunk. A csõ
becsületére legyen mondva, hogy a
versenyt kibírta, hazafelé az elsõ
kanyarban nyomta le ismét. :)
Moris
Pár kép a versenyrõl
Eredmények
|
autó
|
kat.
|
60
láb
|
201m
|
402m
|
Peti |
Punto
GT
|
A3
|
2.568
|
10.108
@117.840
|
15.420
@148.760
|
IB
|
Suzuki
GTi
|
A1
|
2.905
|
11.662
@104.651
|
17.661
@132.110
|
Moris |
Punto
GT
|
A4
|
2.392
|
9.402
@126.984
|
14.278
@164.009
|
Stefi |
Punto
Mk2
|
A3
|
2.664
|
11.008
@105.109
|
16.945
@134.328
|
Kranked |
Punto
Sporting
|
A4
|
2.419
|
9.175
@140.078
|
13.657
@183.206
|
| |
|
|
|
VOLUMEN
TEAM
|
Hungary - POWER. Simply. | |
-
V1.5h - (c) 2020 Cornel T - Minden jog fenntartva!
Utolsó frissítés:
2020-05-01 07:33
Ha tetszett az oldal, nyomj egy like-ot:
Ajánlott böngészõk: Mozilla Firefox, Opera, IE8+, Google
Chrome + Flash plugin (ver 11.7+)
Ajánlott felbontás: 1280
x 1024
( Jelenlegi felbontásod:
) - IP címed: 34.239.150.167 - Azonosított tartózkodási helyed: Ashburn , Virginia , US (ec2-34-239-150-167.compute-1.amazonaws.com) Hibák és
észrevételek esetén írj nekem:volumenteam@gmail.com
.: spam védelem:
aktív | nyelv
detektor: aktív :.
|