A gyári
kuplung nem nagyon bírja a Flatshift-et és a Launch
controlt, ezért 2010-ben az RTeam-el készíttettem
egy kevlár tárcsát. Akkor még nem
sok fogalmam volt a nyomáspontról, lendkerék
szabályzásról, meg is lett az eredménye:
amint megjött a turbónyomás, elcsúszott.
Az
elsõ tárcsa - rosszul feküdt fel |
Amikor szétszedtük,
akkor igazolódott be, amire gyanakodtunk: a tárcsa
nem tudott felfeküdni teljes felületen. Szereztem egy
új Valeo szerkezetet, tárcsát, lendkereket,
amit Édenhoffer László kevlározott,
beállította a nyomáspontot, szabályozta
a lendkereket. Ez a kuplung szolgált az autóban
2016 áprilisáig, a versenyen elkezdett jönni
a kevlár szaga és a log-ban is látszott,
hogy megcsúszott.
Az
új kevlár tárcsa - ezzel már nem
volt gond |
Az autó
teljesítménye elére azt a határt,
amit ekkora átmérõ mellett a kevlár
képes volt átvinni, így más megoldást
kellett keresni. Utcai használatban nem nagyon vesz részt
az autó, így jöhetett a szinterfém.
Megkerestem Stefan Zorst racing-et, hogy csináljanak egy
kuplungot, ami az autó teljesítményét
át tudja vinni.
7500N
- Stefan Zorst racing 4 ágú szinterfém |
7500N nyomóerõt
tudtak kihozni a szerkezetbõl és 4 ágú
merev tárcsát késztítettek szinterfém
padokkal. Moris mûhelyében raktuk fel, pont elkészült
a Torsen sperrdifis új váltóm, így
egy munkával megúsztuk.
A
régi kevlár és az új szinterfém |
A kevlár
tárcsán nem nagyon lehetett meglátni az elmúlt
évek nyomait, egy gyengébb autóban akár
még évekig is jól mûködhetne!
Az összerakás
után friss olajat kapott a váltó, kezdõdhetett
a bejáratás. Kicsit össze kellett kopni a tárcsának
és a Torsen-t is kicsit járatni kellett, nehogy
versenyen jöjjön ki valami gond.
nyomatékra
húzva, ahogy meg van írva |
A tesztek alatt
semmi gond nem volt, jöhetett a verseny! Ott azonban az utolsó
futamon a döntõben megcsúszott minden fokozatban,
valami történt. Hiába hûlt vissza, amint
terhelést kapott, újra megcsúszott (kevlárnál
a lehûlés után mindig újra jól
fog!).
A
szinterfém egy versenyt bírt... |
Nem volt mit tenni, ismét szét kellett szedni, váltó
le! A szinterfém láthatóan megviselt volt,
de felfeküdt szépen. Kardos Zoli barátom az egészet
elvitte ismét Édenhoffer Lászlóhoz,
aki próbálja kideríteni, mi lehetett a gond.
Elsõ ránézésre a szinterfém minõsége
nem volt megfelelõ, sokszor találkozott már
ezzel a problémával. Tett rá minõségi
szinterfémet, ezzel lesz újra összerakva, illetve
próbál kicsit erõsíteni a nyomóerõn
is. A következõ verseny után kiderül, ha
így sem lesz jó, akkor nincs más hátra,
duplatárcsás kupplungra kell átalakítani...
Lancia:
volt matek, de elfért... |
Folytatása
következik....
2016.09.04.
- Kranked